Student attitude about Teacher evaluation by student in Birjand University of Medical Sciences and Health Services
بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید سال 83-1382
One of the most important reasons for students’ evaluation of university teachers and emphasizing on its improvement are to provide academic members with a feedback leading to raise their teaching quality. The current study was conducted to define students’ points of view regarding their tutors in Birjand University of Medical Sciences. Materials and Methods: In this analytic- descriptive study 280 students of Birjand University of Medical Sciences were surveyed. Their views were assessed through a questionnaire which its content validity was approved after some specialists’ polls and a primary introductory study. Besides, the reliability of the questionnaire was assessed using internal homogeneity and calculating the Koronbach α coefficient. Koronbach α coefficient was found to be 80%. The data were analyzed through SPSS software presenting frequency and then chi-squarer test (P
زمینه و هدف: از مهمترین دلایل انجام ارزشیابی دانشجویان از اساتید و تأکید بر بهبود آن،ایجاد یک زمینه مناسب برای اعضای هیأت علمی در راستای بهتر کردن نحوه آموزش می باشد. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید انجام شد. روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی و مقطعی، 280 نفراز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مورد مطالعه قرار گرفتند. نظرات آنان به وسیله پرسشنامه ساختاری 11 سؤالی که روایی محتوای آنها پس از نظرخواهی از متخصصین و انجام مطالعه مقدماتی، تأیید شد و پایایی آنها به روش همسانی درونی و محاسبه آلفای کرونباخ، مورد بررسی قرار گرفتند. ضریب آلفای کرونباخ به میزان 80% تعیین گردید. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS به صورت فراوانی و آزمون کای اسکوئر در سطح معنیداری 05/0 P< مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: از مجموع 280 نفر دانشجویان، 40% اعتقاد داشتند که فرم های ارزشیابی نمیتواند تا حدّ زیادی ارزیابیکننده کیفیت تدریس استاد باشد، 2/78% از دانشجویان فرمها را با حوصله کافی تکمیل مینمودند و 8/82% نیز معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی خیلی کم بها داده میشود. نتیجهگیری: بر اساس نتایج این پژوهش، 55% دانشجویان معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی، بهای کمی داده میشود و عدم آگاهی 4/81% دانشجویان از مرکز ارزیابیکننده (مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه یا EDC ) بیانگر این واقعیت است که لازم است این مرکز جلسات توجیهی و آموزشی برای دانشجویان قبل از ارزشیابی برگزار و اهمیت و کاربرد این نتایج را به آنها گوشزد نماید.
Subject: Community and Health Education , جامعه و آموزش بهداشت
Show full item record
contributor author | M Ziaee | En |
contributor author | M.R Miri | En |
contributor author | M.R HajiAbadi | En |
contributor author | Gh AzarKar | En |
contributor author | S Kaheni | En |
contributor author | M Oveisi | En |
date accessioned | 2019-09-28T06:35:19Z | |
date available | 2019-09-28T06:35:19Z | |
date issued | 2008 | |
identifier other | A-10-24-66.pdf | |
identifier uri | http://sid.bums.ac.ir/dspace/handle/bums/4955 | |
description abstract | One of the most important reasons for students’ evaluation of university teachers and emphasizing on its improvement are to provide academic members with a feedback leading to raise their teaching quality. The current study was conducted to define students’ points of view regarding their tutors in Birjand University of Medical Sciences. Materials and Methods: In this analytic- descriptive study 280 students of Birjand University of Medical Sciences were surveyed. Their views were assessed through a questionnaire which its content validity was approved after some specialists’ polls and a primary introductory study. Besides, the reliability of the questionnaire was assessed using internal homogeneity and calculating the Koronbach α coefficient. Koronbach α coefficient was found to be 80%. The data were analyzed through SPSS software presenting frequency and then chi-squarer test (P | En |
description abstract | زمینه و هدف: از مهمترین دلایل انجام ارزشیابی دانشجویان از اساتید و تأکید بر بهبود آن،ایجاد یک زمینه مناسب برای اعضای هیأت علمی در راستای بهتر کردن نحوه آموزش می باشد. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید انجام شد. روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی و مقطعی، 280 نفراز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مورد مطالعه قرار گرفتند. نظرات آنان به وسیله پرسشنامه ساختاری 11 سؤالی که روایی محتوای آنها پس از نظرخواهی از متخصصین و انجام مطالعه مقدماتی، تأیید شد و پایایی آنها به روش همسانی درونی و محاسبه آلفای کرونباخ، مورد بررسی قرار گرفتند. ضریب آلفای کرونباخ به میزان 80% تعیین گردید. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS به صورت فراوانی و آزمون کای اسکوئر در سطح معنیداری 05/0 P< مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: از مجموع 280 نفر دانشجویان، 40% اعتقاد داشتند که فرم های ارزشیابی نمیتواند تا حدّ زیادی ارزیابیکننده کیفیت تدریس استاد باشد، 2/78% از دانشجویان فرمها را با حوصله کافی تکمیل مینمودند و 8/82% نیز معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی خیلی کم بها داده میشود. نتیجهگیری: بر اساس نتایج این پژوهش، 55% دانشجویان معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی، بهای کمی داده میشود و عدم آگاهی 4/81% دانشجویان از مرکز ارزیابیکننده (مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه یا EDC ) بیانگر این واقعیت است که لازم است این مرکز جلسات توجیهی و آموزشی برای دانشجویان قبل از ارزشیابی برگزار و اهمیت و کاربرد این نتایج را به آنها گوشزد نماید. | Fa |
subject | Community and Health Education | En |
subject | جامعه و آموزش بهداشت | Fa |
title | Student attitude about Teacher evaluation by student in Birjand University of Medical Sciences and Health Services | En |
title | بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید سال 83-1382 | Fa |
type | Journal Paper | |
journal title | Modern Care Journal | |
journal issue | 1 | |
journal volume | 5 | |
contenttype | Fulltext | |
article type | Descriptive | En |
article type | توصیفی | Fa |
journal number | 17 | |
subject keywords | Evaluation | |
subject keywords | Academic members | |
subject keywords | Students | |
subject keywords | Birjand University of Medical Sciences | |
subject keywords | ارزشیابی | fa |
subject keywords | دانشجو | fa |
subject keywords | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند | fa |
author mail | sima@bums.ac.ir | Fa |
author affiliation | , Birjand University of Medical Sciences. Birjand, Iran | En |
author affiliation | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند | Fa |
author fname | کاهنی | Fa |
author lname | سیما | Fa |
author corresponding | S Kaheni | |
tree | Modern Care Journal:;2008:;Volume ( 05 ):;issue: 01 | |
author Farsi | مسعود ضیائی | |
author Farsi | محمدرضا میری | |
author Farsi | محمدرضا حاجیآبادی | |
author Farsi | قدسیه آذرکار | |
author Farsi | سیما کاهنی | |
author Farsi | محمد اویسی |