• Advanced Search
  • Browse
    • Health Sciences and Technology
    • Modern Care Journal
    • Journal of Birjand University of Medical Sciences
    • Journal of Surgery and Trauma
    • BUMS Articles
    • Thesis
  • Login
  • Home
View Item 
  •   BUMS Scientific Information Database
  • BUMS Journals
  • Modern Care Journal
  • View Item
  •   BUMS Scientific Information Database
  • BUMS Journals
  • Modern Care Journal
  • View Item
  • All Fields
  • Title
  • Author
  • Year
  • Publisher
  • Subject
  • Publication Title
  • ISSN
  • DOI
Advanced Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Archive

Student attitude about Teacher evaluation by student in Birjand University of Medical Sciences and Health Services

بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید سال 83-1382

Author(s):
M Ziaee
,
M.R Miri
,
M.R HajiAbadi
,
Gh AzarKar
,
S Kaheni
,
M Oveisi
Year: 2008

Abstract:

One of the most important reasons for students’ evaluation of university teachers and emphasizing on its improvement are to provide academic members with a feedback leading to raise their teaching quality. The current study was conducted to define students’ points of view regarding their tutors in Birjand University of Medical Sciences.   Materials and Methods: In this analytic- descriptive study 280 students of Birjand University of Medical Sciences were surveyed. Their views were assessed through a questionnaire which its content validity was approved after some specialists’ polls and a primary introductory study. Besides, the reliability of the questionnaire was assessed using internal homogeneity and calculating the Koronbach α coefficient. Koronbach α coefficient was found to be 80%. The data were analyzed through SPSS software presenting frequency and then chi-squarer test (P

 
 

زمینه و هدف: از مهمترین دلایل انجام ارزشیابی دانشجویان از اساتید و تأکید بر بهبود آن،ایجاد یک زمینه مناسب برای اعضای هیأت علمی در راستای بهتر کردن نحوه آموزش می باشد. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید انجام شد.   روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی و مقطعی، 280 نفراز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مورد مطالعه قرار گرفتند. نظرات آنان به وسیله پرسشنامه ساختاری 11 سؤالی که روایی محتوای آنها پس از نظرخواهی از متخصصین و انجام مطالعه مقدماتی، تأیید شد و پایایی آنها به روش همسانی درونی و محاسبه آلفای کرونباخ، مورد بررسی قرار گرفتند. ضریب آلفای کرونباخ به میزان 80% تعیین گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS به صورت فراوانی و آزمون کای اسکوئر در سطح معنی‌داری 05/0 P< مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.   یافته‌ها: از مجموع 280 نفر دانشجویان، 40% اعتقاد داشتند که فرم های ارزشیابی نمی‌تواند تا حدّ زیادی ارزیابی‌کننده کیفیت تدریس استاد باشد، 2/78% از دانشجویان فرم‌ها را با حوصله کافی تکمیل می‌نمودند و 8/82% نیز معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی خیلی کم بها داده می‌شود.   نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج این پژوهش، 55% دانشجویان معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی، بهای کمی داده می‌شود و عدم آگاهی 4/81% دانشجویان از مرکز ارزیابی‌کننده (مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه یا EDC ) بیانگر این واقعیت است که لازم است این مرکز جلسات توجیهی و آموزشی برای دانشجویان قبل از ارزشیابی برگزار و اهمیت و کاربرد این نتایج را به آنها گوشزد نماید.

 
URI: http://sid.bums.ac.ir/dspace/handle/bums/4955
Subject: Community and Health Education , جامعه و آموزش بهداشت
Collections :
  • Modern Care Journal
  • Download: (174.7Kb)
  • Show Full MetaData Hide Full MetaData
  • Get RIS
  • Statistics

Show full item record

contributor authorM ZiaeeEn
contributor authorM.R MiriEn
contributor authorM.R HajiAbadiEn
contributor authorGh AzarKarEn
contributor authorS KaheniEn
contributor authorM OveisiEn
date accessioned2019-09-28T06:35:19Z
date available2019-09-28T06:35:19Z
date issued2008
identifier otherA-10-24-66.pdf
identifier urihttp://sid.bums.ac.ir/dspace/handle/bums/4955
description abstractOne of the most important reasons for students’ evaluation of university teachers and emphasizing on its improvement are to provide academic members with a feedback leading to raise their teaching quality. The current study was conducted to define students’ points of view regarding their tutors in Birjand University of Medical Sciences.   Materials and Methods: In this analytic- descriptive study 280 students of Birjand University of Medical Sciences were surveyed. Their views were assessed through a questionnaire which its content validity was approved after some specialists’ polls and a primary introductory study. Besides, the reliability of the questionnaire was assessed using internal homogeneity and calculating the Koronbach α coefficient. Koronbach α coefficient was found to be 80%. The data were analyzed through SPSS software presenting frequency and then chi-squarer test (PEn
description abstractزمینه و هدف: از مهمترین دلایل انجام ارزشیابی دانشجویان از اساتید و تأکید بر بهبود آن،ایجاد یک زمینه مناسب برای اعضای هیأت علمی در راستای بهتر کردن نحوه آموزش می باشد. این مطالعه با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید انجام شد.   روش تحقیق: در این مطالعه توصیفی و مقطعی، 280 نفراز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مورد مطالعه قرار گرفتند. نظرات آنان به وسیله پرسشنامه ساختاری 11 سؤالی که روایی محتوای آنها پس از نظرخواهی از متخصصین و انجام مطالعه مقدماتی، تأیید شد و پایایی آنها به روش همسانی درونی و محاسبه آلفای کرونباخ، مورد بررسی قرار گرفتند. ضریب آلفای کرونباخ به میزان 80% تعیین گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS به صورت فراوانی و آزمون کای اسکوئر در سطح معنی‌داری 05/0 P< مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.   یافته‌ها: از مجموع 280 نفر دانشجویان، 40% اعتقاد داشتند که فرم های ارزشیابی نمی‌تواند تا حدّ زیادی ارزیابی‌کننده کیفیت تدریس استاد باشد، 2/78% از دانشجویان فرم‌ها را با حوصله کافی تکمیل می‌نمودند و 8/82% نیز معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی خیلی کم بها داده می‌شود.   نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج این پژوهش، 55% دانشجویان معتقد بودند که به نتایج ارزشیابی، بهای کمی داده می‌شود و عدم آگاهی 4/81% دانشجویان از مرکز ارزیابی‌کننده (مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه یا EDC ) بیانگر این واقعیت است که لازم است این مرکز جلسات توجیهی و آموزشی برای دانشجویان قبل از ارزشیابی برگزار و اهمیت و کاربرد این نتایج را به آنها گوشزد نماید.Fa
subjectCommunity and Health EducationEn
subjectجامعه و آموزش بهداشتFa
titleStudent attitude about Teacher evaluation by student in Birjand University of Medical Sciences and Health ServicesEn
titleبررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به ارزشیابی اساتید سال 83-1382Fa
typeJournal Paper
journal titleModern Care Journal
journal issue1
journal volume5
contenttypeFulltext
article typeDescriptiveEn
article typeتوصیفیFa
journal number17
subject keywordsEvaluation
subject keywordsAcademic members
subject keywordsStudents
subject keywordsBirjand University of Medical Sciences
subject keywordsارزشیابیfa
subject keywordsدانشجوfa
subject keywordsدانشگاه علوم پزشکی بیرجندfa
author mailsima@bums.ac.irFa
author affiliation, Birjand University of Medical Sciences. Birjand, IranEn
author affiliationدانشگاه علوم پزشکی بیرجندFa
author fnameکاهنیFa
author lnameسیماFa
author correspondingS Kaheni
treeModern Care Journal:;2008:;Volume ( 05 ):;issue: 01
author Farsiمسعود ضیائی
author Farsiمحمدرضا میری
author Farsiمحمدرضا حاجی‌آبادی
author Farsiقدسیه آذرکار
author Farsiسیما کاهنی
author Farsiمحمد اویسی

لینک های مفید

  • دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه
  • مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی
  • اداره علم سنجی و پایش
  • کتابخانه دیجیتال دانشگاه
  • کتابخانه مرکزی دانشگاه
  • yabeshDSpacePersian
    DSpace software copyright © 2017-2020  DuraSpace
    نرم افزار کتابخانه دیجیتال "دی اسپیس" فارسی شده توسط یابش برای کتابخانه های ایرانی | تماس با یابش

    ارتباط با ما

    بیرجند - خیابان آیت ا... غفاری - دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

    معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه

    مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی

    Tel: +98 56 32381755

    Fax: +98 56 31681133

    scimanage@bums.ac.ir

    http://mim.bums.ac.ir